| Autor: mikolaj

Dyrektywa tytoniowa przyjęta przez PE

W środę, 26 dnia lutego przyjęto projekt przepisów wprowadzających zmiany w obecnej dyrektywie tytoniowej UE, które sprawić mają, że tytoń będzie mniej atrakcyjny dla młodych ludzi. Uzgodnione już nieformalnie, z ministrami UE, przepisy wprowadzą ostrzeżenie zdrowotne wielkości 65% powierzchni paczki papierosów. E-papierosy zostaną uregulowane albo, jako produkty medyczne, posiadające właściwości prewencyjne lub zdrowotne, albo, jako produkty tytoniowe.

Dyrektywa tytoniowa przyjęta przez PE
- Oto kulminacja, która nastąpiła po latach pracy i przeciwstawiania się lobby tytoniowemu. Nowe zasady pozwolą na duży krok na przód, związany z kontrolowaniem tytoniu oraz prewencją, która nie pozwoli na rekrutację kolejnej generacji palaczy. Wiemy obecnie, że to dzieci a nie dorośli zaczynają palić, a znacząca większość z nich zaczyna przed swoimi 18 urodzinami - powiedziała Linda McAvan (S&D, UK), odpowiedzialna za projekt.

Ostrzeżenia zdrowotne: dwie trzecie paczki z przodu i z tyłu
 
Przepisy obowiązujące obecnie, wymagają, aby ostrzeżenia zdrowotne pokrywały, co najmniej 30% powierzchni na przedzie i 40% powierzchni z tyłu paczki. Zgodnie z nową propozycją, ostrzeżenie zajęłoby 65% powierzchni paczki z przodu i z tyłu i byłoby obrazowe, co nie obecnie powszechnie przyjęte w państwach członkowskich. Zakazane zostaną też opakowania zawierające mniej niż 20 papierosów, które są tańsze i łatwiej dostępne dla młodych klientów, w państwach, w których wciąż je można kupić.

Dwie możliwości dla e-papierosów

Zgodnie z propozycją przygotowaną przez posłów, e-papierosy zostałyby poddane regulacji albo, jako produkty medyczne, jeśli przedstawione zostaną jako pomoc w rzucaniu palenia, albo, jako produkty tytoniowe. Jeśli zostanie wybrana druga opcja, zawartości nikotyny nie będzie mogła przekroczyć 20 mg/ml.
 
Wymienne wkłady będą dozwolone, jednak elektroniczne papierosy powinny być zabezpieczone przed dziećmi, zawierać ostrzeżenia zdrowotne, będą one ponadto podlegać takim samym ograniczeniom reklamowym, jak pozostałe produkty tytoniowe.

Czytaj dalej na następnej stronie...


Tagi:
źródło: