Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Eksport polskich towarów rolno-spożywczych w 2013 r.

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


W 2013 r. wartość eksportu produktów rolno-spożywczych osiągnęła rekordowy poziom...

W 2013 r. wartość eksportu produktów rolno-spożywczych osiągnęła rekordowy poziom wynoszący niemal 20 mld euro i była o 11,5% wyższa niż w roku poprzednim, a także o 4,4 razy większa niż przed akcesją - podaje Agencja Rynku Rolnego.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Głównym partnerem handlowym Polski jest Unia Europejska, w tym również Chorwacja, której udział w strukturze eksportu w 2013 r. stanowił 78%. W 2013 r. wartość wysyłki towarów rolno-spożywczych do UE zwiększyła się o 12% do 15,6 mld euro.
 
Jak zawsze, najwięcej polskich produktów rolno-spożywczych dostarczono do Niemiec. Udział tego kraju w wartości polskiego eksportu stanowił 23%, a wielkość sprzedaży wywiezionych towarów osiągnęła granicę 4,5 mld euro, a więc o 16% wyższą niż w 2012 r. Do tego kraju eksportowano przede wszystkim ryby, ziarno zbóż i przetwory, mięso w tym drobiowe, artykuły mleczarskie i soki.
 
Następnym odbiorcą z udziałem 7,5% była Wielka Brytania, do której w 2013 r. dostarczono towary warte 1,5 mld euro, co w odniesieniu do 2012 r. daje 13% zwyżkę. Do państwa sprzedawano przede wszystkim mięso i jego przetwory, wyroby cukiernicze, warzywa i ich przetwory oraz przetwory zbożowo-mączne.
 
W minionym roku wzrosły także dostawy do krajów WNP. Udział tego ugrupowania w strukturze polskiego eksportu rolno-spożywczego stanowił 11%. Z kolei ich wartość ukształtowała się na poziomie 2,2 mld euro, tj. o 9% wyższym niż w 2012 r. Najważniejszym odbiorcą spośród krajów WNP była Rosja, która w 2013 r. zajęła trzecie miejsce wśród ogółu krajów importujących produkty rolno-spożywcze z Polski. W 2013 r. wysyłka do Rosji zwiększyła się o 19% w odniesieniu do poprzedniego roku i wyniosła 1,3 mld euro. Na rynek rosyjski sprzedawano przede wszystkim jabłka, sery, mięso wieprzowe oraz pomidory i inne warzywa.
 
Równie istotnymi odbiorcami artykułów rolno-spożywczych były Czechy, do których wysłano produkty warte 1,2 mld euro - 8% zwyżka w odniesieniu do 2012 r., Francja – 1,2 mld euro - o 10% więcej, Włochy – 1 mld euro - wzrost o 18% i Holandia – 1 mld euro - przyrost o 6%.

Czytaj dalej na następnej stronie...

1 2

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.


  • Luty przyniósł jeszcze większy import rzepaku i oleju rzepakowego do Polski
  • Luty przyniósł jeszcze większy import rzepaku i oleju rzepakowego do Polski

    W styczniu i lutym tego roku zaimportowano do Polski 151.428 ton rzepaku (w tym 62.155 ton w styczniu), głównie z Czech, Słowacji i Rumunii. Jest to wynik prawie dwukrotnie większy niż przed rokiem.
  • Produkcja mięsa w Europie przesuwa się na wschód
  • Produkcja mięsa w Europie przesuwa się na wschód

    Przeobrażenia gospodarcze i polityczne powodują zmiany w każdej branży. Sektor mięsa w UE jest tego idealnym przykładem – stopniowo, ale nieustannie zmniejsza się produkcja w „starej UE”...
  • Produkcja i handel drobiem
  • Produkcja i handel drobiem

    Zakłady przemysłu drobiarskiego zatrudniające 50 i więcej stałych pracowników, w lutym 2018 r. wyprodukowały 194 tys. t mięsa drobiowego, a więc to mniej o 10% niż przed miesiącem i o 1% niż...
  • Nowe urządzenia turystyczne w lasach Beskidu Niskiego
  • Nowe urządzenia turystyczne w lasach Beskidu Niskiego

    Tuż przed sezonem turystycznym leśnicy z Nadleśnictwa Dukla (RDLP w Krośnie) przygotowują nową zabudowę znanego pola namiotowego przy rezerwacie „Przełom Jasiołki". Zestaw urządzeń dla...
  • Rosnące ceny jaj
  • Rosnące ceny jaj

    W drugiej połowie 2017 r. wystąpiła bardzo silny zwyżkowy trend cen na unijnym rynku jaj. Przyczyną było wykrycie niedozwolonych substancji i wycofanie dużych partii jaj z handlu detalicznego w...




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl