| Autor: redakcja1

Generali uruchamia Fenice 190, pięcioletni plan o wartości 3,5 mld euro mający na celu wsparcie zrównoważonego ożywienia w Europie i realnej gospodarki

Triest - Generali, założone w Trieście 26 grudnia 1831 r., kończy 190 lat. Ta historyczna rocznica zostanie uczczona w 2021 roku szeregiem inicjatyw skierowanych do pracowników, agentów, klientów i społeczności, w których działa Grupa. Z tej okazji Generali ogłasza Fenice 190, plan inwestycyjny o wartości 3,5 mld euro, którego celem jest wsparcie odbudowy gospodarek europejskich dotkniętych kryzysem Covid-19, począwszy od Włoch, Francji i Niemiec, a następnie we wszystkich krajach europejskich, w których Generali prowadzi działalność, przez pięć lat trwania planu.

Generali uruchamia Fenice 190, pięcioletni plan o wartości 3,5 mld euro mający na celu wsparcie zrównoważonego ożywienia w Europie i realnej gospodarki
Obchody 190. rocznicy powstania Generali
 
Przewodniczący Assicurazioni Generali, Gabriele Galateri di Genola, powiedział: "Dziś bardziej niż kiedykolwiek, w niespotykanym kontekście, Grupa Generali zamierza budować wspólną i zrównoważoną wizję przyszłości wszystkich interesariuszy. W 2021 roku, który - mamy nadzieję - będzie początkiem ożywienia gospodarczego, świętujemy naszą rocznicę poprzez szereg inicjatyw, które łączą przeszłość z przyszłością, oferując nowe możliwości rozwoju i dzielenia się. Zobowiązujemy się do uczestniczenia w rozwoju w kierunku coraz bardziej zrównoważonego społeczeństwa poprzez realizację ambitnego programu inwestycyjnego Fenice 190. Jednocześnie zamierzamy wykorzystać niezwykłe dziedzictwo umiejętności i historii firmy, tak aby mogła ona pobudzać wiedzę i inspirację dla przyszłych pokoleń."

Generali świętuje 190-lecie swojego istnienia, podejmując szereg inicjatyw w roku 2021. W grudniu zakończy się nadzorowany przez David Chipperfield Architects projekt odrestaurowania i renowacji budynku Procuratie Vecchie (Prokuracji Starej) w Wenecji, który po 500 latach zostanie otwarty dla publiczności i stanie się globalnym centrum fundacji The Human Safety Net.
 
The Human Safety Net powstało w 2017 roku z misją uwalniania potencjału osób znajdujących się w trudnej sytuacji, aby mogły one poprawić warunki życia swoich rodzin i społeczności. Programy oferują wsparcie dla rodzin z dziećmi w wieku 0-6 lat oraz promują integrację uchodźców poprzez pracę i przedsiębiorczość. The Human Safety Net jest obecny w 23 krajach, ściśle współpracując z siecią ponad 50 organizacji non-profit, aby zmaksymalizować swoje oddziaływanie na te społeczności. Jest to platforma innowacji społecznych, która będzie prowadzić specjalne działania w Wenecji, wykorzystując swoje obiekty do wymiany pomysłów na temat najbardziej palących problemów społecznych. W ten sposób Generali realizuje swój cel, jakim jest przekształcenie Wenecji w stolicę zrównoważonego rozwoju. 
 
Jesienią odbędzie się pierwsza edycja EnterPrize, inicjatywy dedykowanej europejskim małym i średnim przedsiębiorstwom, której celem jest zachęcenie ich do wdrożenia zrównoważonych modeli biznesowych, wyeksponowanie tych, którzy już je realizują oraz inicjowanie debaty publicznej na ten temat. Uruchomiona zostanie platforma internetowa, która umożliwi dzielenie się najlepszymi praktykami oraz pobieranie treści i informacji na temat zrównoważonego rozwoju. W tym samym czasie zaprezentowane zostanie pierwsze wydanie Białej Księgi na temat zrównoważonego rozwoju, stworzonej we współpracy z Uniwersytetem Bocconi, poświęconej efektom wprowadzenia zasad zrównoważonego rozwoju w europejskim sektorze MŚP.
 
W obchody 190. rocznicy powstania firmy zaangażowany będzie Triest - miasto, w którym w grudniu 1831 r. założono Generali - oraz lokalna społeczność. W nowych pomieszczeniach Palazzo Berlam, niedawno odnowionego przez architekta Mario Belliniego, udostępnione zostaną archiwa historyczne firmy w innowacyjnej, interaktywnej formie. W Palazzo Berlam rozpoczną się również kursy i zajęcia w Akademii Grupy – nowym globalnym centrum szkoleniowym.
 
Kontynuując tradycję Generali, polegającą na eksplorowaniu współczesnych zagadnień za pomocą języka plakatów reklamowych, w ramach projektu "This is Tomorrow" firma powierzy pięciu młodym włoskim i międzynarodowym artystom zadanie zinterpretowania pięciu kluczowych dla Grupy obszarów, tworząc plakaty umożliwiające przedstawienie rzeczywistości w nowy sposób.
 
Ponad 70.000 pracowników Grupy odegra również wiodącą rolę w świętowaniu 190 lat jej historii. W ramach globalnej inicjatywy zostaną oni poproszeni o opowiedzenie, na specjalnej platformie, swojej osobistej "historii" Generali, łączącej osobiste doświadczenia z bogatym dziedzictwem firmy. W drodze konkursu zostaną wybrane najlepsze historie, wyłaniając 190 Lwów, którzy będą mogli aktywnie uczestniczyć w inicjatywach związanych ze 190-leciem Generali.


Tagi:
źródło: