Kategorie
Zobacz również tu
-
5 tys. zł do buhaja
2025-06-11 -
Ocena wielkości strat w uprawach ozimych
2025-06-11 -
Rynek zbóż w Polsce (25.05.2025)
2025-06-11
Poznaj produkty
-
Bijlsma Hercules Linia sortująca z bunkrem
2020-01-28 -
Wóz paszowy RINO FXX HD EUROMILK
2020-08-06 -
Stoły selekcyjne roślin okopowych - PS
2011-01-04 -
Produkty myjące do pojazdów SZAMPON DDD-1
2020-07-17 -
Zetor Proxima Power 115
2011-01-04 -
Kojec dla cieląt KELLFRI KG1425
2015-03-27
Wiosenne porządki z ziemią ogrodową
Choć rok 2013 był dla polskiego sektora ogrodowego krótki, to jednak bardzo intensywny. Co prawda długo utrzymująca się zima nie pomogła polskim przedsiębiorcom, ale mimo to większość z nich zrealizowała swoje cele sprzedażowe, osiągając zysk w trudnym okresie. Sezon wiosenno-letni dopiero się zaczyna, ale dla producentów podłoża ogrodowego gorący okres zwiększonej liczby zamówień już trwa.

Większość ziemi polskie firmy sprzedają jeszcze przed rozpoczęciem sezonu. Według różnych szacunków, około 80% sprzedaży przypada na podłoże uniwersalne. Sprzedaż materiału roślinnego na przestrzeni ostatnich lat wzrosła we wszystkich kanałach dystrybucji o 73%. Stale rośnie również zainteresowanie kategoriami podłoża dostosowanymi do konkretnych typów roślin, nawet do roślin śródziemnomorskich i cytrusów. Można wnioskować, że jest to spowodowane rosnącym zainteresowaniem ogrodami wśród Polaków. Z podobnych względów, coraz więcej detalistów decyduje się także na worki o dużych wymiarach, dlatego też kwitnie sprzedaż worków o pojemności 80 litrów i większych. Największa sprzedaż podłoży do wysiewu trwa głównie w okresie wiosennym i na samym początku lata. W późniejszym okresie sytuację ratuje sprzedaż ziemi dla roślin doniczkowych, która utrzymuje się praktycznie przez cały rok.
Rosnące zainteresowanie produktami ogrodowymi wiąże się z hobbistycznym traktowaniem ogrodnictwa przez coraz większą liczbę osób, trendem uprawy roślin warzyw i owoców również w miastach, a także rosnącą świadomością Polaków w zakresie hodowli roślin. Dla producentów utrzymujący się popyt na nowe produkty stanowi impuls do poszerzania swojej oferty, a co za tym idzie – do rozwoju branży. Nowoczesny i zróżnicowany asortyment oraz odpowiednio przeprowadzone kampanie ocaliły branżę w minionym sezonie i będą kołem napędowym w nadchodzącym.
Od 2006 roku sprzedaż w branży ziemi ogrodowej systematycznie rośnie, około 5% w skali roku, a wartość całego rynku przekroczyła już 1,3 mld zł.
- Nic dziwnego. Prawie 45% polskich rodzin mieszka w domach jednorodzinnych. Do tego należy doliczyć prawie milion działek, skupionych w pięciu tysiącach robotniczych ogródków działkowych. Pozwala to szacować, że około 10 milionów Polaków ma w ten czy inny sposób regularną styczność z ogrodami. Dla wielu z tych osób jest to pasja, a jak wiadomo na pasjach się nie oszczędza – wyjaśnia Marek Wcisło z firmy Kompass Poland.
Czytaj dalej na następnej stronie...
