Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny drobiu w Polsce (14.04.2024)
2024-04-25 -
Towarowa produkcja rolnicza
2024-04-25 -
Pogłowie zwierząt gospodarskich
2024-04-25
Poznaj produkty
-
Przewoźne suszarnie przepływowe
2013-09-06 -
WYPOSAŻENIE - Registro a vite
2012-01-05 -
Blattin Glimel Dodatek energetyczny dla krów
2013-03-19 -
Szpadel ostry Comfort FISKARS
2013-02-26 -
Przyczepa budowlana typ PBN 30 R
2014-10-16 -
Cysterny typ DA i DH
2014-01-10
W 2015 r. wyeksportowaliśmy żywność za 25 mld euro
Krajowi producenci żywności rosną mimo utrzymującego się rosyjskiego embarga. Duża w tym zasługa coraz wyższych dostaw na rynek krajowy oraz do odbiorców unijnych, a także nowych rynków zbytu. Zeszłoroczny wywóz produktów spożywczych wyniesie prawdopodobnie 25 mld euro i będzie o jedną piątą większy niż rok wcześniej. Branży mogą jednak zagrozić nowe podatki, choć ich wpływ nie musi być znaczący.
Polscy producenci żywności dobrze poradzili sobie z embargiem
– Polska dobrze sobie radzi z rosyjskim embargiem na produkty żywnościowe – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Arkadiusz Taraszkiewicz, dyrektor regionalny ds. oceny ryzyka w firmie Atradius Credit Insurance. – Embargo pewnie zostanie utrzymane przez następny rok, jeśli nie dłużej. Wbrew wstępnym założeniom i obawom krajowi producenci jednak dobrze sobie z nim poradzili.
Jak wynika z ostatniego raportu Market Monitor firmy Atradius ubezpieczającej należności Polska poradziła sobie z rosyjskim embargiem, m.in. znajdując klientów na nowych rynkach.
Według Taraszkiewicza największe straty rosyjskie embargo przyniosło producentom wieprzowiny, którzy musieli znaleźć nowe rynki zbytu dla swoich wyrobów, a na kondycję branży dodatkowo negatywnie wpłynął afrykański pomór świń. Wytwórcy nabiału niedługo będą mieli otwarte nowe rynki w związku ze zniesieniem kwot produkcji. Producenci jabłek z kolei, o których analitycy martwili się najbardziej, gdyż Polska pokrywała większość zapotrzebowania Rosji, z największego producenta owoców stali się wiodącym wytwórcą soku jabłkowego.
– To pokazuje, jak innowacyjni są nasi przedsiębiorcy – ocenia Arkadiusz Taraszkiewicz. – Zagrożenia są zawsze i producenci powinni o nich pamiętać. Jeśli znajdziemy jakieś potencjalne niebezpieczeństwa, to możemy im przeciwdziałać, podejmując z wyprzedzeniem odpowiednie kroki.
Czytaj dalej na następnej stronie...