| Autor: redakcja1

Marka ZETOR świętuje jubileusz

ZETOR, tradycyjna czeska marka technologii rolniczych, rozpoczyna w tym roku 75-lecie istnienia. Pomimo faktu, że prace rozwojowe nad "Prototypem Z" rozpoczęły się zaraz po zakończeniu II wojny światowej, rok jego powstania jest uważany za rok 1946, czyli sierpień, kiedy marka Zetor oficjalnie uzyskała znak towarowy. Pierwsze ciągniki Z 25 trafiły do klientów już pięć miesięcy wcześniej. Zetor wyprodukował ponad 1,3 miliona ciągników od momentu powstania, z których zdecydowana większość została wyeksportowana do ponad 130 krajów na pięciu kontynentach.

Marka ZETOR świętuje jubileusz
2017-2020 Następuje stopniowe rozszerzanie serii modeli i asortymentu o kompaktowe ciągniki z serii PRIMO, COMPAX, UTILIX i HORTUS. Zakończenie wdrażania nowego projektu ZETOR „By Pininfarina” do wszystkich modeli ciągników rolniczych jest zakończona. Zarówno marka, jak i firma skupiają się na klientach i rozwoju sieci dealerskiej.
 
Aktualne portfolio produktów Zetor i pozycja rynkowa
 
Ciągniki na rynek europejski i północnoamerykański to 8 serii modelowych o mocy od 20 do 170 KM. Są to kompaktowe ciągniki z serii PRIMO, COMPAX, UTILIX i HORTUS w niższej kategorii mocy 20-70 KM. Są one wykorzystywane głównie do letnich i zimowych prac konserwacyjnych w gminach, obiektach korporacyjnych, boiskach sportowych i ogrodnictwie, a także do pracy w usługach komunalnych, parkach lub małych gospodarstwach rolnych. Wyższe kategorie mocy 80-170 KM to główne serie (przeznaczone do agregowania z maszynami rolniczymi i transportem, lub dla usług komunalnych), PROXIMA (jeden z najpopularniejszych modeli wśród klientów, używany do pracy w rolnictwie, leśnictwie i usługach komunalnych), FORTERRA (średnie i duże gospodarstwa, w produkcji roślinnej, do agregacji z różnymi maszynami rolniczymi, transport) i CRYSTAL (najpotężniejszy i najlepiej wyposażony ciągnik w portfolio ZETOR). Na rynkach światowych (poza USA i UE) ZETOR TRACTORS a.s. oferuje ciągniki zgodne z normami emisji STAGE IIIA i STAGE IIIB - seria ZETOR GLOBAL RANGE, MAJOR, PROXIMA i FORTERRA.
 
W okresie ostatnich dwóch lat znacząco zmieniła się sytuacja na wielu rynkach, na które znaczny wpływ ma pandemia. Mimo trudnej sytuacji cieszymy się, że Zetor nadal zajmuje pierwsze miejsce w swoim segmencie mocy na rodzimej ziemi – w Czechach. Zajmuje też drugie miejsce na Słowacji, marka ma stabilną pozycję w pasie krajów Bałtyckich, Europy Środkowej, Bałkanów i Skandynawii. 
 
- Jesteśmy zadowoleni z rosnącego potencjału rynków, takich jak USA, Wielka Brytania, Niemcy czy Bośnia i Hercegowina" – mówi Petr Konštacký, dyrektor sprzedaży i marketingu w ZETOR TRACTORS a.s. i Prezes zarządu ZETOR POLSKA Sp. z o.o. "Dobrą wiadomością jest to, że w ciągu ostatnich czterech lat marka ZETOR weszła na nowe rynki zagraniczne, takie jak Kenia, Etiopia, Sudan, Rwanda, Myanmar, Indonezja, Jemen, Kolumbia, Kostaryka czy Urugwaj oraz Wietnam - dodaje Konštacký.

Jak mówi, ważne jest dalsze wzmacnianie pozycji rynkowej poprzez rozwój kanałów dystrybucji i zdobywanie nowych terytoriów. 
 
- Priorytetem dla nas jest również ciągłe podnoszenie jakości produktów i usług posprzedażnych, tak aby zadowolenie i opinie naszych klientów były w jak największym stopniu pozytywne - podsumowuje Konštacký.

Plany na przyszłość
 
Na kolejny okres ZETOR TRACTORS a.s planuje wejść na rynek z nowymi generacjami ciągników. Innowacje w istniejącej serii modeli zapewnią użytkownikom maksymalny komfort i wyższą wartość użytkową produktu, przy jednoczesnym zachowaniu elementów prostoty i skuteczności. Ciągniki ZETOR ułatwiają pracę swoim użytkownikom od 75 lat, pomagając zaoszczędzić energię i pieniądze.


Tagi:
źródło: