MRiRW: Przyczyną błędów we wnioskach spersonalizowanych na 2016 r. były opóźnienia we wdrażaniu kontroli administracyjnej

W odpowiedzi na pismo Zarządu KRIR dotyczące błędów w przekazywanych rolnikom przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa spersonalizowanych formularzach wniosków o przyznanie płatności na 2016 r. resort rolnictwa wyjaśnił, iż zwrócił się do ARiMR z prośbą o ustosunkowanie się do informacji przedstawionych w piśmie KRIR.

MRiRW: Przyczyną błędów we wnioskach spersonalizowanych na 2016 r. były opóźnienia we wdrażaniu kontroli administracyjnej

MRiRW podkreśla, że należy mieć również na uwadze, ze w 2015 r. został wdrożony nowy system wsparcia bezpośredniego, co wiązało sic z koniecznością budowy nowego systemu informatycznego do obsługi wniosków o przyznanie płatności bezpośrednich. Z uwagi na stopień skomplikowania nowego systemu wsparcia bezpośredniego (płatność za zazielenienie, płatność dla młodych rolników, 12 schematów pomocowych w ramach płatności związanych z produkcją) nowy system informatyczny jest wdrażany etapowo.


Z informacji przekazanych przez ARiMR wynika, ze proces generowania danych na potrzeby kampanii 2016 w znaczący sposób jest utrudniony ze względu na opóźnienia we wdrażaniu poszczególnych funkcjonalności systemu informatycznego na 2015 r. Najbardziej negatywny wpływ na jakość generowanych danych mają opóźnienia we wdrożeniu funkcjonalności kontroli administracyjnych na 2015 r. Zgodnie z zawartą umową funkcjonalność kontroli administracyjnej wniosków o przyznanie płatności bezpośrednich miała być dostępna w dniu 18.11.2015 r. Zaistniałe opóźnienia spowodowały, że dla części wniosków, do dnia rozpoczęcia generowania danych do personalizacji, nie mógł być zakończony proces kontroli administracyjnej. W konsekwencji cześć spersonalizowanych danych zawartych we wnioskach na 2016 r. pochodzi z danych deklarowanych we wnioskach na 2015 r.

Odnosząc się do podniesionych w piśmie Zarządu KRIR kwestii resort poinformował, iż ARiMR dokonała szczegółowej analizy wskazanych przykładowych błędów.

W odniesieniu do nieprawidłowych nazw miejscowości podanych we wniosku spersonalizowanym wskazać należy, iż powodem zaistniałego błędu jest jednostkowy błąd popełniony przez pracownika ARiMR, który polegał na nieprawidłowym wprowadzaniu danych z wniosku o przyznanie płatności na 2015 r. Dla 3 działek ewidencyjnych nieprawidłowo wprowadzono dane obrębu ewidencyjnego (zamiast obrębu nr 19 omyłkowo wprowadzono obręb nr 11). Skutkiem tej pomyłki było wygenerowanie nieprawidłowych danych dla trzech działek ewidencyjnych.

Czytaj dalej na następnej stronie...



Tagi:
źródło: