| Autor: mikolaj

Sprzedaż przyczep rolniczych w 2014 r.

Za nami dobry rok dla sprzedawców przyczep rolniczych. W porównaniu do poprzedniego roku, w 2014 roku zarejestrowano o 296 przyczep więcej.

Sprzedaż przyczep rolniczych w 2014 r.

Sprzedaż przyczep rolniczych Metaltech

Trzecie miejsce w ogólnym zestawieniu zajął Metaltech ze sprzedażą na poziomie 749 sztuk (+20% w relacji do 2013 r.). W dwunastym miesiącu 2014 r. rejestracji poddano natomiast 46 przyczep producenta, co stanowiło wzrost sprzedaży w odniesieniu do grudnia 2013 r. o ponad 140%.

Na dobre w pierwszej dziesiątce sprzedaży rozgościły się przyczepu firmy POMOT, której w całym 2014 r. zarejestrowano 88 przyczep. W perspektywie roku warto zwrócić uwagę na firmy Ursus i Mar-Pol, których sprzedaż w 2014 r. była wyższa o odpowiednio: 94,3% i 77,1%. Nieźle poradził też sobie Wielton - o 22% więcej sprzedanych maszyn niż w 2013 r.

Należy zauważyć, iż pierwsza trójka polskiego rynku przyczep rolniczych, tj. Pronar, Metal-Fach i Metaltech posiada obecnie ponad 62,3% udział w sprzedaży (rejestracji) przyczep rolniczych w Polsce.

Czytaj także: Sprzedaż przyczep rolniczych w listopadzie 2014 r.

Uwzględniając aspekty geograficzno-administracyjne w ubiegłym miesiącu liderem sprzedaży przyczep rolniczych w 2014 zostało woj. wielkopolskie, gdzie zarejestrowano 910 przyczep rolniczych. Drugie miejsce w tym zestawieniu zajęło woj. mazowieckie (755 sztuk), z kolei najniższy stopień na podium przypadł dla woj. lubelskie (619 rejestracje).

Największą popularnością w 2014 r. ponownie cieszyły się przyczepy o ładowności 10000-12999 kg, których sprzedano 1899 sztuki. Drugie miejsce zajęły przyczepy z przedziału 6-7 ton (1046 sztuk), z kolei na trzecim uplasowały się maszyny o ładowności 8-9 ton (1034 sztuk).
 
Sprzedaż przyczep rolniczych w 2014 roku (mierzona liczbą rejestracji)
Sprzedaż przyczep rolniczych w 2014 roku
Źródło: AgriTrack 2005-2014 na podstawie danych CEPIK
(kliknij w obrazek, aby go powiększyć)

* W tekście zamiennie używa się słów "sprzedaż" i "rejestracja", które w ujęciu prezentowanych danych są tożsame. Realna sprzedaż notowana przez firmy może być jednak wyższa od prezentowanej.


Tagi:
źródło: