| Autor: mikolaj

Sprzedaż przyczep rolniczych we wrześniu 2014 r.

We wrześniu 2014 roku w Polsce zarejestrowano 415 nowych przyczep rolniczych. Wynik ten jest zatem niższy o 42 szt. w stosunku co poprzedniego miesiąca oraz wyższy o 70 szt. w odniesieniu do września 2013 r.

Sprzedaż przyczep rolniczych we wrześniu 2014 r.

Sprzedaż przyczep rolniczych Metaltech

Trzecie miejsce w ogólnym zestawieniu dalej zajmuje Metaltech ze sprzedażą na poziomie 626 sztuk (+11,6% w relacji do tego samego okresu w 2013 r.). W dziewiątym miesiącu 2014 r. rejestracji poddano 41 przyczep producenta, co stanowi wzrost sprzedaży w odniesieniu do września 2013 r. o ponad 20%.

Miniony miesiąc był również całkiem niezły dla PPHU Wodziński, Fliegl czy Sipma, które pojawiły się w pierwszej dziesiątce wrześnowej sprzedaży, notując odpowiednio 11, 9 i 8 zarejestrowanych przyczep.

Warto podkreślić, iż pierwsza trójka polskiego rynku przyczep rolniczych, tj. Pronar, Metal-Fach i Metaltech posiada obecnie ponad 62,2% udział w sprzedaży (rejestracji) przyczep rolniczych w Polsce.

Czytaj także: Sprzedaż przyczep rolniczych w sierpnu 2014 r.

Największą popularnością we wrześniu 2014 r. ponownie cieszyły się przyczepy o ładowności 10000-12999 kg, których sprzedano 122 sztuki. Drugie miejsce zajęły przyczepy z przedziału 13-17 ton (86 sztuk), z kolei na trzecim uplasowały się maszyny o ładowności 6-7 ton (81 sztuk).

Uwzględniając aspekty geograficzno-administracyjne w ubiegłym miesiącu liderem sprzedaży przyczep rolniczych zostało woj. wielkopolskie, gdzie zarejestrowano 88 przyczep rolniczych. Kolejne miejsce w tym zestawieniu zajęło woj. mazowieckie (68 sztuk), z kolei najniższy stopień na podium przypadł dla woj. łódzkiego (49 rejestracji).
 
Sprzedaż nowych przyczep rolniczych we wrześniu 2014 roku (mierzona liczbą rejestracji)
Sprzedaż przyczep rolniczych we wrześniu 2014
Źródło: AgriTrack 2005-2014 na podstawie danych CEPIK
(kliknij w obrazek, aby go powiększyć)

* W tekście zamiennie używa się słów "sprzedaż" i "rejestracja", które w ujęciu prezentowanych danych są tożsame. Realna sprzedaż notowana przez firmy może być jednak wyższa od prezentowanej.


Tagi:
źródło: