Partner serwisu Paliwa i biopaliwa
Kategorie
Zobacz również tu
-
Pistacjowy zawrót głowy
2025-04-29 -
Ceny skupu mleka w Polsce
2025-04-29 -
Ceny drobiu w Polsce (20.04.2025)
2025-04-29
Poznaj produkty
-
Roztrząsacz obornika SIP ORION 50 ALP
2020-07-23 -
Rhodimet NP 99
2011-06-02 -
Ciągnik DEUTZ-FAHR AGROVECTOR
2011-06-28 -
WAŁ NA PRZEDNI TUZ TYP- WPT Agro-Lift
2020-07-17
Sektor biopaliw ma istotne znaczenie w procesie redukcji emisyjności paliw transportowych
W związku z zaplanowanym na najbliższe posiedzenie Rady Unii Europejskiej w dniach 23-24 października 2014 r. podjęciem ostatecznych decyzji w sprawie nowych ram polityki klimatycznej i energetycznej Wspólnoty na lata 2020-2030, Koalicja Na Rzecz Biopaliw ponownie podkreśla niezwykle ważne miejsce sektora biopaliw w procesie redukcji emisyjności paliw transportowych i ich uciążliwości dla środowiska naturalnego przyczyniając się w sposób bezpośredni do zwiększenia bezpieczeństwa dostaw energii i niezależności zjednoczonej Europy od importu produktów ropopochodnych.

Zdaniem przedstawicieli Koalicji Na Rzecz Biopaliw mniejsze wydatki na importowane nośniki energii to równocześnie większe możliwości inwestycyjne w krajach Unii przyczyniające się do zwiększenia liczby miejsc pracy i wewnętrznego obiegu pieniądza z pozytywnym skutkiem dla całej gospodarki europejskiej. Takie podejście miałoby również swoje pozytywne przełożenia na rozwój biopaliw kolejnych generacji, których promocja stanowi niezwykle istotny punkt w podejściu Komisji Europejskiej do odnawialnych źródeł energii w transporcie.
- Jakże istotną rolę odgrywa stabilność prawa w tym zakresie świadczy dobitnie dyskusja na temat zmian w dyrektywach determinujących funkcjonowanie sektora biopaliw UE zainicjowana wnioskiem legislacyjnym Komisji Europejskiej z dnia 17 października 2012 roku. Brak jednoznaczności co do przyszłości i niepewność prawa europejskiego po zaledwie 3 latach od jego ustanowienia bardzo negatywnie odbiły się na zaufaniu przedsiębiorstw do podejmowania nowych inwestycji w przemyśle biopaliwowym – powiedział Adam Stępień, Dyrektor Generalny Krajowej Izby Biopaliw.
- Brak wiążących celów dla odnawialnej energii transportowej po 2020 roku wprost potęguje ryzyko związane z ewentualnymi nowymi inwestycjami, zarówno na poziomie surowcowym jak i przetwórczym, bez względu również na rodzaj technologii czy generację biopaliw. O znaczeniu branży biopaliw w Polsce z perspektywy stricte gospodarczej niech świadczą dane Ministerstwa Finansów, zgodnie z którymi w 2011 r. tylko sami wytwórcy biokomponentów wpłacili z tytułu płaconych podatków i danin publicznych kwotę ponad 404 mln zł, w 2012 r. było to już ponad 590 mln zł, w 2013 roku zaś już blisko 700 mln zł. – dodał Stępień.
Koalicja Na Rzecz Biopaliw
Dlatego Koalicja Na Rzecz Biopaliw współtworzona wspólnie przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju, Krajową Izbę Biopaliw, Krajowe Zrzeszenie Producentów Rzepaku i Roślin Białkowych, Krajową Radę Gorzelnictwa i Produkcji Biopaliw oraz Związek Gorzelni Polskich po raz kolejny zwróciła się do Rządu RP o uwzględnienie powyższych kwestii w trakcie prac nad nowymi ramami dla polityki klimatycznej i energetycznej Wspólnoty po 2020 roku, która powinna nadać trwałe, stabilne podstawy dla dalszego rozwoju sektora odnawialnych paliw transportowych w kolejnej dekadzie.
