Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

- Obecnie kiszonki znów wracają do łask i stają się coraz popularniejsze. A to za sprawą ich właściwości zdrowotnych, których, prawdę mówiąc, nie da się przecenić - mówi Katarzyna Surowiec z firmy Ogródek Dziadunia, producenta przetworów z owoców i warzyw.

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

Kiszonki wspomagają odchudzanie

Dokładnie. Produkty kiszone są niskokaloryczne, dlatego warto postawić właśnie na nie, zarówno w procesie odchudzania, jak i utrzymywania odpowiedniej wagi. Około 200 gramowa miseczka kapusty kiszonej to zaledwie 36 kcal. To nie wszystko, ponieważ zawarty w kiszonkach błonnik pokarmowy daje uczucie sytości a bakterie kwasu mlekowego wpływają korzystnie na uregulowanie perystaltyki jelit. Dzięki temu niechciane kilogramy spadają. Warto jednak pamiętać, aby spożywać kiszonki w ich podstawowej formie. Jeżeli zdecydujemy się na bigos, dodanie boczku czy też kapustę zasmażaną produkty te staną się wysokokaloryczne oraz niestety... wzdymające.

- Kiszonki są niskokaloryczne. Warto je jeść szczególnie jesienią i zimą, gdy brakuje świeżych owoców i warzyw. W Ogródku Dziadunia polecamy nasze kiszone produkty, szczególnie nagrodzoną certyfikatem jakości produktu „Doceń polskie” Kiszoną kapustę z grzybami leśnymi – tłumaczy Katarzyna Surowiec z firmy Ogródek Dziadunia.


Kiszonki a witamina C

Odporność trzeba wspomagać – nie bierze się znikąd. Zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Pomóc w tym może niezawodna witamina C – którą także znajdziemy w kiszonkach! Z uwagi na fakt, że witamina ta jest bardzo nietrwała, najlepszym jej źródłem są te produkty kiszone, które nie zostały poddane obróbce termicznej. Witamina C wpływa również na wchłanialność żelaza zawartego w kiszonkach, usprawniając jego wykorzystanie w organizmie. Produkty kiszone to nie tylko bomba witaminowa z mnóstwem składników mineralnych. Przypisuje się im także właściwości przeciwnowotworowe przez zawartość glukozynolanów.

- Oczywiście kiszonki to nie panaceum na wszystkie problemy. Choć ich wpływ jest naprawdę dobroczynny, to jednak ostrożność powinny zachować osoby zmagające się z problemami układu krążenia oraz nadciśnieniem. A to dlatego, że warzywa kiszone oprócz substancji odżywczych zawierają dużą ilość soli, czyli sodu – mówi na koniec pani Kasia.

Wygląd się liczy?

W przypadku kiszonej kapusty zdecydowanie tak! Ta dobrze przygotowane jest biała, sprężysta a jej zapach i smak jest lekko kwaśny ale także przyjemny. Oprócz ziół i przypraw nie powinny zawierać nic innego. Należy też pamiętać, że kolor kiszonej kapusty może ulec nieznacznej zmianie jeżeli dodana do niej zostanie starta marchewka bądź lubczyk, czosnek, majeranek bądź jałowiec.




Tagi:
źródło: