| Autor: mikolaj

ZETOR na targach TECHAGRO

Marka ZETOR przedstawia na trwających do 7 kwietnia targach TECHAGRO w Brnie nie tylko aktualną ofertę produktów, ale również kierunki rozwoju swoich maszyn. Goście na stoisku firmy ZETOR mogą obejrzeć zmodernizowaną linię modelową FORTERRA, prototypy traktorów ZETOR PROTOTYP 50 i nowego MAJORA, a także koncepcję wzornictwa ZETOR by Pininfarina. Firma przypomina też uczestnikom targów o 70. rocznicy swojego powstania.

ZETOR na targach TECHAGRO

Rozszerzanie linii modelowych i produktowych oraz nowoczene wzornictwo


Przyszłość marki ZETOR przyniesie rozszerzenie linii modelowych: z obecnych czterech na sześć. Na TECHAGRO goście mogą obejrzeć prototyp trzycylindrowego traktora ZETOR o mocy 49 koni, który w przyszłości stanie się podstawą piątej, najmniejszej linii modelowej traktorów ZETOR.

- Traktor będzie wyposażony w mechaniczną skrzynię biegów z całkowicie zsynchronizowanym przełączaniem, z ośmioma biegami do przodu i ośmioma do tyłu oraz prędkością maksymalną równą 30 km/h – uściśla Adam Žert.

Nowe trzycylindrowe traktory znajdą użytkowników zwłaszcza w małych gospodarstwach i wśród rolników amatorów. Nowy traktor, który ma oznaczenie robocze ZETOR PROTOTYP 50, będzie oferowany w czterech wersjach – z napędem na cztery koła, w wersji z kabiną i cabrio, oraz z napędem na dwa koła, również w wersji z kabiną i bez kabiny. Uruchomienie produkcji nowej maszyny planuje się na pierwszą połowę 2017 roku. Ponadto ZETOR rozszerzy ofertę ZETOR SYSTEM o nowe ładowacze czołowe przeznaczone do tego typu traktorów.

Na targach TECHAGRO można też zobaczyć prototyp nowego MAJORA. Spółka ZETOR TRACTORS a.s. planuje wprowadzenie na rynek dwóch nowych maszyn należących do linii modelowej MAJOR. Zaoferują one rolnikom czterocylindrowe silniki o mocy 75 koni i skrzynie biegów różniące się od dotychczasowych produktów. Nowe traktory będą dysponować skrzynią biegów z 12 biegami do przodu i 12 do tyłu lub skrzynią biegów z 24 biegami do przodu i 12 biegami do tyłu, która będzie obsługiwana za pomocą dwustopniowego wzmacniacza momentu (PowerShift) i hydraulicznego rewersu (PowerShuttle). Maszyny będą osiągać prędkość 40 km/h.

- We wnętrzu kabiny dokonano kilku zmian, m.in. umieszczono tu nową zintegrowaną kolumnę kierownicy. Nacisk kładziono na ergonomię obsługi – użytkownik będzie się czuł w kabinie bardziej komfortowo. Początek produkcji seryjnej nowych MAJORÓW planujemy na koniec tego roku – informuje Adam Žert.

Czytaj dalej na następnej stronie...



Tagi:
źródło: