Największe trendy na rynku żywności oraz napojów w 2018 roku

W 2018 r. powinniśmy spodziewać się, że przejrzystość i wiarygodność informacji będą coraz istotniejsze dla wszystkich konsumentów, niezależnie od ich dochodów.

Największe trendy na rynku żywności oraz napojów w 2018 roku

NOWE WRAŻENIA ZMYSŁOWE


Konsystencja to najnowsze narzędzie angażowania zmysłów i oferowania doświadczeń wartych dzielenia się z innymi.
 
W 2018 r. dźwięk, satysfakcja i odczucia związane z konsystencją produktu zyskają na znaczeniu zarówno dla producentów żywności i napojów, jak i dla ich konsumentów. Konsystencja to nowy aspekt receptur, który można wykorzystać, by zaoferować konsumentom interaktywne (i warte uwiecznienia) doświadczenia. Skłonność do poszukiwania nowych doznań stworzy możliwości rozwoju dla produktów spożywczych oddziałujących na wiele zmysłów jednocześnie, oferujących klientom zmysłowy kontakt z rzeczywistością oraz chwile warte podzielenia się z innymi — czy to osobiście, czy online. Dotyczy to w szczególności nastolatków i młodych dorosłych z grupy określanej mianem „iGeneracji”.
 

PREFERENCYJNE TRAKTOWANIE


Ekspansja zakupów internetowych i mobilnych staje się początkiem nowej ery personalizacji.
 
Rozwój technologii sprawia, że zakupy stają się coraz łatwiejsze — rozpoczyna się więc nowa epoka promocji i produktów kierowanych do konkretnych osób. Zachęceni możliwościami oszczędzania czasu (a najlepiej także pieniędzy) konsumenci testują wiele różnych kanałów i technologii umożliwiających zakupy spożywcze: usługi dostawy do domu, rozwiązania subskrypcyjne czy opcje automatycznego uzupełniania zapasów zużywających się produktów. Producenci i handlowcy są w stanie osiągnąć nowe poziomy wydajności, wykorzystując nowe rozwiązania technologiczne: spersonalizowane rekomendacje, łączenie produktów z różnych kategorii oraz inne przydatne usługi pozwalające konsumentom oszczędzać czas, energię i starania. Firmy mogą więc kusić konsumentów przez tworzenie nowych produktów, sugerowanie kombinacji różnych towarów, a także wykorzystanie innych, obejmujących wiele kategorii opcji, dzięki którym można będzie robić zakupy sprawniej i taniej.
 

STRAWA NAUKOWA


W projektowaniu rozwiązań dla globalnego rynku spożywczego coraz częściej wykorzystuje się osiągnięcia technologii.
 
Rewolucja technologiczna odgrywa coraz większą rolę w produkcji: firmy myślące przyszłościowo pracują nad rozwiązaniami pozwalającymi zastąpić surowce pochodzące z tradycyjnych gospodarstw rolno-hodowlanych i zakładów produkcyjnych składnikami i wyrobami gotowymi wytwarzanymi przy wykorzystaniu najnowszych osiągnięć nauki i technologii. W 2018 r. technologia zacznie być źródłem „zakłóceń” w tradycyjnym łańcuchu pozyskiwania, produkcji i sprzedaży żywności: przedsiębiorczy producenci szukają bowiem nowych możliwości nie na fermach czy w fabrykach, ale w laboratoriach. Choć wytwarzane laboratoryjnie lub syntetyczne produkty spożywcze dopiero zaczynają się pojawiać na rynku, technologię będzie można ostatecznie wykorzystać do projektowania żywności i napojów o lepszych właściwościach odżywczych. Grono odbiorców produktów spożywczych wytwarzanych metodami naukowo-technologicznymi może zaś objąć konsumentów, dla których liczą się skład, czystość i skuteczność produktu.
 
Jak mówi Jenny Zegler, analityk globalnego rynku żywności i napojów w firmie Mintel:
- Firma Mintel przewiduje, że w 2018 r. producenci i handlowcy będą mieli szansę odzyskać zaufanie konsumentów do żywności i napojów oraz zmniejszyć poziom ich stresu dzięki zrównoważonej diecie oraz wartym zapamiętania doświadczeniom związanym z produktami spożywczymi. Obserwujemy także fascynujący początek nowej epoki, w której technologia będzie pomagać markom i detalistom w nawiązaniu bardziej spersonalizowanych relacji z konsumentami. Najbardziej przedsiębiorcze firmy będą zaś wykorzystywać nowe osiągnięcia naukowo-technologiczne, aby tworzyć nową generację produktów spożywczych zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju.


Tagi:
źródło: