| Autor: redakcja1

Polski rolnik ubankowiony

Aż 93 proc. właścicieli polskich gospodarstw o areale pow. 15 ha posiada rachunek bankowy na potrzeby prowadzonej działalności rolniczej. Rosnącą popularnością cieszy się karta płatnicza – ma ją już 84 proc. rolników. Coraz chętniej korzystają też oni z kredytu obrotowego czy inwestycyjnego – takie wnioski wynikają z badania Agribus zrealizowanego na zlecenie Banku BGŻ BNP Paribas przez Martin&Jacob.

Polski rolnik ubankowiony
Podejście rolników do produktów bankowych w ostatnich latach się zmienia. Obecnie częściej sięgają po produkty kredytowe, wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Banku BGŻ BNP Paribas przez Martin&Jacob. Z kredytu w rachunku bieżącym w 2016 r. korzystało 43 proc z ankietowanych rolników, wobec 30 proc. rok wcześniej. Warto zauważyć, że rolnicy mają bardziej złożone potrzeby finansowe niż statystyczny Polak, co jest efektem prowadzonej działalności rolniczej. Częściej też korzystają z usług bankowych.
 
 – Już od 9 lat firma Martin & Jacob bada dla nas polskie gospodarstwa rolne. Widzimy, jak zmieniają się potrzeby rolników, w tym również oczekiwania wobec banków. Przedsiębiorcy rolni są coraz bardziej wymagającymi konsumentami, którzy sięgają po różnorodne produkty finansowe. Nie boją się zmian i są otwarci na nowe trendy, gotowi do wejścia na nowe rynki i branże, a jednocześnie mają bardzo racjonalne podejście do podejmowanych inwestycji – powiedział Maciej Piskorski, dyrektor Dep. Produktów Agro w Banku BGŻ BNP Paribas. – To badanie oraz wiele innych analiz pozwala nam elastycznie reagować na rosnące wymagania klientów i tworzyć dla nich najbardziej kompleksową ofertę na rynku bankowym – dodał Maciej Piskorski.
 
Najnowsze badanie Agribus pokazuje, że rolnik to klient, który stanowi spore wyzwanie dla banków działających w obszarze Agro. Niewątpliwie wpływ na to ma coraz większy zakres i częstotliwość wykorzystywania Internetu. Możliwość wymiany opinii na forach internetowych to dla nieco ponad 30 proc. badanych rolników najbardziej przydatna forma przekazywania informacji. Portfel produktów bankowych, z których korzystają jest imponujący, a od doradcy bankowego oczekują profesjonalnego przygotowania i znajomości branży rolnej – powiedział Marcin Chrobot, prezes Martin&Jacob.
 
Internet ułatwia życie
 
Widoczny jest dalszy wzrost popularności Internetu, jako źródła informacji. 77 proc. badanych twierdzi, że można znaleźć tam wszystkie potrzebne informacje. 69 proc. respondentów uważa, że dzięki Internetowi prowadzenie gospodarstwa rolnego może być łatwiejsze niż wcześniej. Najbardziej przydatne dla nich są informacje dostępne na forach rolniczych (32 proc.), w artykułach i reportażach (28 proc.). Blisko 60 proc. deklaruje korzystanie z bankowości internetowej. Najczęściej dokonują operacji bankowych takich jak: sprawdzanie salda (87 proc.), płacenie rachunków (81 proc.), a historię transakcji sprawdza 85 proc. badanych. Mimo, że znaczna część rolników korzysta z bankowości online to nadal odwiedzają oni placówki bankowe, by wypłacić gotówkę w kasie lub w bankomacie.

Czytaj dalej na następnej stronie...


Tagi:
źródło: