Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-05-03
-
Historycznie niskie bezrobocie w marcu
2024-05-03 -
MKiŚ o nowym podatku od aut spalinowych
2024-05-01 -
Grupa robocza „Owoce i warzywa”
2024-04-30 -
Na stacjach paliw ceny pozostają stabilne
2024-04-30
Poznaj produkty
-
DEUTZ - szyba przednia dolna
2011-12-13 -
Wagi samochodowe metalowe 3m x 7– 10m/30 ton
2013-03-29 -
opony rolnicze 480/70R34 Kleber
2014-11-07 -
Zaszywarka ręczna UNION
2014-09-03
Bez szans na wyraźne wzrosty na rynku wódki
Polska pozostaje jednym z największych rynków mocnych alkoholi na świecie. Krajowa Żubrówka jest na siódmym miejscu na świecie pod względem sprzedaży. Wzrost cen na skutek podwyższenia akcyzy spowodował jednak zmianę preferencji krajowych konsumentów. Lepiej sprzedają się trunki w kompaktowych opakowaniach i te zawierające mniejszą ilość procentów. Drastyczny spadek spożycia jednak branży nie grozi.
– Polska nadal jest w pierwszej trójce największych rynków, jeśli chodzi o konsumpcję mocnych alkoholi i wódki na całym świecie, zarówno czystej, jak i kolorowej – dodaje Krzysztof Kouyoumdjian. – Firmy, które mają mocną pozycję na krajowym rynku, siłą rzeczy liczą się także na świecie. To właśnie z tego powodu tak znane marki polskich wódek, jak chociażby nasza Żubrówka, okazują się bardzo mocnymi graczami na rynku światowym.
Jak wynika z zestawienia międzynarodowego magazynu „Impact” Żubrówka, z ubiegłoroczną sprzedaż na poziomie 5,2 mln dziewięciolitrowych opakowań, jest obecnie 7. największą marką wódki na świecie (pierwszą pozycję zajął Smirnoff, należący do koncernu Diageo z Wielkiej Brytanii). W zestawieniu wszystkich alkoholi (łącznie z whisky, burbonem oraz brandy) marka zajęła 40. miejsce. Była także najszybciej rosnącą marką alkoholową świata. Jej sprzedaż w ciągu ubiegłego roku wzrosła o 29,5 proc.
Zdaniem Kouyoumdjiana prognozowanie rozwoju sytuacji na rynku alkoholi jest trudne.
– Gdyby udało się zachować ten nieduży bądź w miarę podobny do roku ubiegłego poziom sprzedaży, to byłoby bardzo dobrze. Wydaje nam się jednak, że trudno spodziewać się, aby rynek, zwłaszcza mocnych alkoholi, czystych wódek, odbił i zaczął rosnąć nawet w kilkuprocentowym tempie – informuje Kouyoumdjian.