| Autor: redakcja6

Agritechnica 2013: Cztery złote i 33 srebrne medale za nowości

Wiodące na świecie targi techniki rolniczej Agritechnica, które odbędą się w dniach od 12 do 16 listopada 2013 r. (Dni Ekskluzywne 10 i 11 listopada) na terenie wystawowym w Hanowerze, wyróżnią się fajerwerkiem nowości. Wskazuje na to fakt, że do organizatora wystawy DLG (Niemieckie Towarzystwo Rolnicze) wpłynęły 393 zgłoszenia nowości.

Agritechnica 2013: Cztery złote i 33 srebrne medale za nowości

 

Srebrne medale
 

Prasa kostkująca LSB 1290-ID
Kuhn Maschinenvertrieb GmbH, Genthin-Schopsdorf, Niemcy
hala 12, stoisko C04

 

W prasach kostkujących wyższy stopień zgniotu osiągany był dotychczas przez zwiększenie masy koła zamachowego w układzie napędowym, co prowadziło do osiągania tam szczytowych momentów siły. Firma Kuhn rozwiązuje ten problem przez zastosowanie zasady „twin pact“. Zamiast jednego tłoka materiał prasowany jest tutaj w dwóch fazach przez dwa tłoki położone jeden nad drugim. Przez trójkątny nastawiacz położony pomiędzy korbą i tłokiem dolny tłok zgniata najpierw dolną część materiału, po czym przychodzi kolej na górny tłok, który zgniata górną część paki. Taki podział na dwa odrębne etapy zapobiega powstawaniu szczytowych wartości momentów obrotowych. Wynikiem jest nawet o 25 % wyższy zgniot paki przy takiej samej masie koła zamachowego. Konieczna siła napędowa jest porównywalna z siłą w konwencjonalnej prasie LSB 1290.
 

Automatyczne usuwanie zapchań w wozach względnie przyczepach zbierających
CLAAS Vertriebsgesellschaft mbH, Harsewinkel, Niemcy
hala 13, stoisko B05

 

Usunięcie zapchania w okolicach podbieracza w wozach albo przyczepach zbierających oznaczało dotychczas zawsze mniej lub bardziej pracochłonną i różnej długości przerwę w załadunku. Nowy system pozwala na automatyczny przebieg pojedynczych manualnych kroków zmierzających do usunięcia blokady. Kiedy przychodzi sygnał przeciążenia następuje automatyczne podniesienie w górę łamanego dyszla i równoczesne obniżenie podłogi z zespołem tnącym, napęd podbierania zostaje odłączony a przenośnik podłogowy przesuwa się lekko do przodu. Następujący później sygnał akustyczny informuje, że należy włączyć wał odbioru mocy. Na koniec wóz zbierający również automatycznie powraca do stanu gotowości do pracy. Obok wyraźnie wyższego komfortu obsługi – połączonego z odczuwalnym odciążeniem operatora, szczególnie podczas długich dni roboczych – nowy system prowadzi do szybszego i wydajniejszego usuwania blokad. Przynosi to poprawę bezpieczeństwa samego procesu jak i pracy a tym samym i rentowności inwestycji. Ponadto chroni to maszynę przed uszkodzeniami.
 
Optymalizacja elektroniczno-hydraulicznego układu wymuszonego kierowania w przyczepach
CLAAS Vertriebsgesellschaft mbH, Harsewinkel, Niemcy
hala 13, stoisko B05

 
W systemach z wymuszonym kierowaniem osie przyczepy sterowane są w określonym wcześniej (stałym) stosunku do kąta skrętu ciągnika. Jeżeli ustawienie podstawowe jest tak wybrane, że wymuszony skręt osi przyczepy w stosunku do promienia skrętu ciągnika jest bardzo mały, wpływa to wprawdzie pozytywnie na stabilność przy większych prędkościach jazdy, ale za to negatywnie na zwrotność pojazdu z przyczepą. Możliwe jest też silne ścieranie opon na wąskich zakrętach o małym promieniu. Zwiększenie kąta skrętu kierowanych osi zwiększa co prawda zwrotność jednakże dzieje się to kosztem stabilności jazdy. Firma Claas oferuje tu uzależnione od prędkości jazdy całkowicie automatyczne ustawienie układu wymuszonego kierowania kół przyczepy z optymalnym dostosowaniem go do aktualnej sytuacji. Automatyczne ustawianie pozwala unikać błędów obsługi w tym zakresie – system wybiera zawsze optymalny kompromis pomiędzy zwrotnością i stabilnością jazdy. Dodatkowo na wąskich zakrętach system kontrolujący kąt zgięcia ostrzega akustycznie operatora, zanim jeszcze dojdzie do kolizji pomiędzy ciągnikiem i dyszlem przyczepy.  


Tagi:
źródło: