Kategorie
Zobacz również tu
-
Pistacjowy zawrót głowy
2025-04-29 -
Ceny skupu mleka w Polsce
2025-04-29 -
Ceny drobiu w Polsce (20.04.2025)
2025-04-29
Poznaj produkty
-
Płytkie kanały gnojowe GK 3000
2012-04-27 -
Przyczepa rolnicza ZASŁAW D-737AA-12
2014-01-17 -
McHale Fusion 3
2014-03-06 -
WYPOSAŻENIE - Gruppo zavorra
2012-01-05 -
Zbiornik olejowy
2013-06-28 -
KONGSKILDE maszyny rolnicze
2014-09-15
Traktory – najnowsze rozwiązania dla wielorakich wymogów przyszłości
„Traktory – Najnowsze rozwiązania dla wielorakich wymogów przyszłości“ - ten tytuł wywołał wysokie oczekiwania wśród dziennikarzy specjalizujących się w technikach rolniczych.

Nowością jest zastosowanie dwóch wałków sumujących napędzanych silnikiem hydraulicznym z przekładnią kątową. Jeden wałek napędza oś tylną a drugi przednią. Dzięki hydraulicznemu połączeniu pomiędzy pompą hydrauliczną i silnikiem hydraulicznym możliwa jest hydrostatyczna kompensacja wzdłużna co z kolei umożliwia permanentny i przede wszystkim wolny od niepożądanych naprężeń napęd na wszystkie koła. Stanowi to dużą zaletę na przykład podczas pokonywania zakrętów lub przy silnym ugięciu opon spowodowanym dużym naciskiem na osie. W przypadku wystąpienia na jednej z osi wysokich wartości poślizgu mechanizm różnicowy może zostać zablokowany przez sprzęgło. W czasie jazdy po drogach silnik hydrauliczny osi przedniej może zostać odłączony. W połączeniu z silnie zredukowaną liczbą obrotów silnika, które są konieczne do osiągania najwyższych dopuszczalnych w danym kraju prędkości, zużycie paliwa przy jeździe po drogach powinno być niewielkie.
Lepszy stosunek masy własnej do obciążenia użytkowego
W przypadku ciężkich narzędzi zawieszanych z tyłu ciągnika i odpowiedniego dociążenia przodu traktora, osiągnięcie granicy maksymalnego obciążenia użytkowego może nastąpić bardzo szybko. Niektórzy producenci próbowali w przeszłości wyposażać kadłuby traktorów w przystosowane do wyższych obciążeń konstrukcje ramowe bez równoczesnego wzrostu masy własnej (np. John Deere z niepełną ramą stalową (trzy czwarte) albo Fendt z odlewaną półramą). Obecnie od kilku lat panuje trend w kierunku stosowania misek olejowych pełniących funkcję konstrukcyjnej ramy podwozia. W przeciwieństwie do klasycznej konstrukcji blokowej, w której miska olejowa i skrzynia korbowa wspólnie spełniają funkcję nośną, w nowych rozwiązaniach funkcja ta jest w pierwszym rzędzie zadaniem miski olejowej. W tym celu wykonywana jest ona jako część składowa podwozia i wyposażona w żebra wzmacniające. Przykładem dotychczasowych zastosowań takiego rozwiązania mogą posłużyć ciągniki serii 7R firmy John Deere albo serii Axion 800 firmy Claas. Za trendem tym podążyły też firmy Case-IH i New Holland wypuszczając na rynek serie Optum resp. T7 HD.
Czytaj dalej na następnej stronie...
