Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Dalsze spadki cen zbóż w punktach skupu (10-17.05.2015)

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Jak wynika z danych zaprezentowanych przez MRiRW, w dniach od 10 do 17 maja 2015 r., w...

Jak wynika z danych zaprezentowanych przez MRiRW, w dniach od 10 do 17 maja 2015 r., w przedsiębiorstwach prowadzących skup zbóż w Polsce zaobserwowano spadek cen większości analizowanych gatunków zbóż.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Ceny zbóż w punktach skupu

Towar

Rodzaj ziarna

Cena
[zł/tona]

Tygodniowa zmiana ceny
[%]

Strukt. obrot.
[%]

 

 

17.05.2015

10.05.2015

 

17.05.2015

10.05.2015

Pszenica

k.

677

678

-0,3

45,0

42,5

 

p.

650

652

-0,3

23,6

26,7

Żyto

k.

477

479

-0,5

1,6

1,7

 

p.

461

466

-1,1

0,5

0,8

Jęczmień

k.

568

574

-1,0

0,2

0,7

 

p.

563

551

2,3

4,1

2,7

 

b.

661

679

-2,8

1,5

1,4

Kukurydza

p.

573

574

-0,1

16,4

16

Owies

k.

420

453

-7,2

0,2

0,1

 

p.

420

nld

---

0,2

0,0

Pszenżyto

p.

514

520

-1,2

6,7

7,4

k=konsumpcyjne, p=paszowe, b=browarniane


Notowania zbóż
 

Ceny zbóż - w górę


Na przestrzeni omawianego tygodnia zwyżki cen zbóż zaobserwowano jedynie w przypadku jęczmienia paszowego, który w ujęciu tygodniowym podrożał o 2,3%.
 

Ceny zbóż - w dół


W tym samym czasie obniżce uległy ceny owsa konsumpcyjnego, jęczmienia paszowego, pszenżyta, żyta paszowego, jęczmienia konsumpcyjnego, żyta konsumpcyjnego, pszenicy konsumpcyjnej i paszowej oraz kukurydzy. Przy czym, najbardziej znaczące zniżki były związane z owsem paszowym, którego cena zmalała o 7,2%. Mniejsze spadki dotknęły ceny jęczmienia paszowego, pszenżyta, żyta paszowego, jęczmienia konsumpcyjnego, żyta konsumpcyjnego, pszenicy konsumpcyjnej i paszowej oraz kukurydzy, które potaniały odpowiednio o: 2,8%, 1,2%, 1,1%, 1%, 0,5%, 0,3%, 0,3% i 0,1%.

Ceny zbóż - czytaj więcej

Warto zauważyć, iż w strukturze obrotu, już tradycyjnie, największe znaczenie miała pszenica konsumpcyjna i paszowa, odpowiednio: 45% i 23,6% (razem 68,6%) na dzień 17 maja 2015 r. Poza tym 16,4% transakcji dotyczyło kukurydzy. Jak zatem widać 85% transakcji w punktach skupu w Polsce związanych było z pszenicą i kukurydzą.

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.


  • Dzikie zwierzęta na polach
  • Dzikie zwierzęta na polach

    Według najnowszych szacunków w najbliższym dziesięcioleciu powierzchnia terenów zurbanizowanych na całym świecie zwiększy się o około 30%. Już dziś w wielu miejscach przestrzeń staje się...
  • Rolnictwo dawniej i dziś – historia, problemy, perspektywy
  • Rolnictwo dawniej i dziś – historia, problemy, perspektywy

    Właściwa historia rolnictwa rozpoczyna się około 12 tysięcy lat temu. Od tego momentu wędrowne dotychczas plemiona ludzkie, niezależnie w kilku miejscach na naszej planecie (Egipcie, Mezopotamii,...
  • Uprawy wielkoobszarowe – nie tędy droga!
  • Uprawy wielkoobszarowe – nie tędy droga!

    W XX wieku produkcja żywności stała się wielkim przemysłem, którego głównym celem jest zysk. Język gospodarzy zdominowały takie słowa, jak mechanizacja, chemizacja, intensyfikacja…
  • Nie będzie zmiany współczynnika zazieleniania
  • Nie będzie zmiany współczynnika zazieleniania

    Do obszarów proekologicznych (EFA) w ramach zazielenienia rolnicy mogą zaliczyć liczne elementy, o ile spełniają one warunki uznawania ich za obszary EFA, w tym międzyplony lub pokrywę zieloną w...
  • Produkcja krajowa zbóż
  • Produkcja krajowa zbóż

    W Polsce zbiory zbóż w minionym roku zostały oszacowane na 31,9 mln ton, czyli na poziomie wyższym o 7% niż w 2016 r. i o 9% od przeciętnej z lat 2012–2016.




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl