| Autor: mikolaj

Polski drób na podbój Wietnamu

Na początku sierpnia delegacja polskich producentów drobiu wzięła udział w targach Vietfood & Beverage 2016 w Ho Chi Minh (d. Sajgon). Przedstawiciele branży odbyli szereg spotkań z potencjalnymi odbiorcami polskiego drobiu na rynku wietnamskim oraz z reprezentantami lokalnej administracji. Polskie stoisko było największym i jednym z najczęściej odwiedzanych na targach. Rodzimego drobiu próbowała m.in. Minister, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Przemysłu i Handlu Socjalistycznej Republiki Wietnamu, Pani Hồ Thị Kim Thoa.

Polski drób na podbój Wietnamu
Duża impreza targowa, która zgromadziła w mieście przedstawicieli biznesu z różnych części Wietnamu, była też świetną okazją do organizacji branżowego seminarium poświęconego specjalistycznym zagadnieniom związanym z systemem produkcji drobiu w Europie, jego jakością i zasadami certyfikacji QAFP, a także możliwością wymiany handlowej z Wietnamem w tym zakresie. Wsparcia przy organizacji seminarium organizatorom kampanii udzieliła Ambasada Rzeczypospolitej Polski w Hanoi. Na seminarium zaproszeni zostali lokalni dystrybutorzy i przetwórcy drobiu, w tym osoby odpowiedzialne za import mięsa do Wietnamu, oraz przedstawiciele lokalnej administracji. Ogromna frekwencja wskazuje na znaczny potencjał rozwoju wymiany handlowej. Po seminarium goście zostali zaproszeni na bankiet, który stanowił okazję do bardziej nieformalnych rozmów i zacieśnienia relacji biznesowych. W spotkaniu uczestniczyli m.in.  Ambasador RP w Hanoi Barbara Szymanowska, z-ca Prezesa Agencji Rynku Rolnego  Jarosław Ołowski oraz Radca Ekonomiczny w Ambasadzie RP w Hanoi Mariusz Boguszewski. Uczestnicy wysoko ocenili poziom merytoryczny wydarzenia, a przedstawiciele kampanii liczą na realne efekty tych działań promocyjnych. - Jesteśmy mile zaskoczeni, że nasza oferta spotkała się z tak pozytywnym odbiorem w Wietnamie.. Widzimy duży potencjał tego rynku i jesteśmy przekonani, że prowadzone działania przyniosą realne efekty w kierunku wzrostu eksportu. Spotkania, które mieliśmy okazję tu odbyć, pozwoliły nam lepiej poznać oczekiwania odbiorców i specyfikę tego rynku – podsumowuje Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny KRD-IG.

Wydarzenia w Ho Chi Minh były pierwszymi z zaplanowanych na trzy lata działań w Wietnamie realizowanych w ramach finansowanej ze środków Unii Europejskiej kampanii „Europejski drób – w jakości siła”. Kolejna wizyta i działania promocyjne w tym kraju odbędą się jesienią. Kampania promocyjno - informacyjna prowadzona jest także w Chinach, Hongkongu i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.


 


Tagi:
źródło: