Zmiana ustawy o paliwie rolniczym
Rada Ministrów przyjęła dziś projekt ustawy o zmianie ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, przedłożony przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi.
Rada Ministrów przyjęła dziś projekt ustawy o zmianie ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, przedłożony przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi.
Zgodnie z danymi Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w 2022 r. do produkcji biokomponentów wykorzystano 2,3 mln ton surowców. Wyprodukowano z nich 1,3 mln ton biokomponentów, które następnie zostały wykorzystane jako dodatki do benzyn i olejów napędowych.
Najnowsze amerykańskie badanie opublikowane 14.02.2022 w Proceedings of the National Academy of Sciences sugeruje, że etanol produkowany z kukurydzy może być bardziej emisyjny niż wcześniej sądzono i prawdopodobnie przyczynia się do większej emisji gazów cieplarnianych niż benzyna. Badanie to informuje, że korzyści dla środowiska wynikające z amerykańskiego standardu paliw...
Pierwszy w 2022 roku termin składania przez producentów rolnych wniosków o zwrot podatku akcyzowego, zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej upływa 28 lutego.
Celem ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw jest realizacja działań w obszarze podatków, zmierzających do powstrzymania wzrostu inflacji.
W połowie 35-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,27 i 6,29 zł/l. Oznacza to, że cena obu paliw spadła o 5 gr/l w skali tygodnia.
W połowie 31-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach 6,39 zł/l. Oznacza to, że cena średnia oleju napędowego spadła o 1 grosz w skali tygodnia.
W połowie 30-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,39 zł/l i 6,40 zł/l. Oznacza to, że tylko cena średnia oleju napędowego zmieniła się (spadła o 3 grosze) w skali tygodnia.
Inspekcja Handlowa przez cały rok sprawdza, czy paliwa dostępne na polskim rynku spełniają wymagania. Kontrolom podlegają producenci paliw, hurtownicy, magazynujący oraz prowadzący stacje paliw przedsiębiorcy. Cały system dzieli się na dwie części: europejską i krajową. W tej pierwszej weryfikowane podmioty są wybierane w losowaniu, które przeprowadza Prezes Urzędu jako...
W połowie 29-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,39 zł/l i 6,43 zł/l. Oznacza to, że cena średnia obu głównych paliw spadła o 3-5 groszy w skali tygodnia.
W połowie 28-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,44 zł/l i 6,46 zł/l. Oznacza to, że cena średnia obu głównych paliw nie zmieniła się w skali tygodnia.
W połowie 27-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,44 zł/l i 6,46 zł/l. Oznacza to, że cena średnia obu głównych paliw wzrosła o 2-3 grosze w skali tygodnia.
Od 1 stycznia 2024 r. na stacjach benzynowych dostępna jest benzyna silnikowa 95 oktanowa o nowym standardzie, zawierająca do 10% biokomponentów (bioetanolu), tzw. paliwo E10.