Zmiana ustawy o paliwie rolniczym
Rada Ministrów przyjęła dziś projekt ustawy o zmianie ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, przedłożony przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi.
Rada Ministrów przyjęła dziś projekt ustawy o zmianie ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, przedłożony przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi.
Zgodnie z danymi Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w 2022 r. do produkcji biokomponentów wykorzystano 2,3 mln ton surowców. Wyprodukowano z nich 1,3 mln ton biokomponentów, które następnie zostały wykorzystane jako dodatki do benzyn i olejów napędowych.
Najnowsze amerykańskie badanie opublikowane 14.02.2022 w Proceedings of the National Academy of Sciences sugeruje, że etanol produkowany z kukurydzy może być bardziej emisyjny niż wcześniej sądzono i prawdopodobnie przyczynia się do większej emisji gazów cieplarnianych niż benzyna. Badanie to informuje, że korzyści dla środowiska wynikające z amerykańskiego standardu paliw...
Pierwszy w 2022 roku termin składania przez producentów rolnych wniosków o zwrot podatku akcyzowego, zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej upływa 28 lutego.
Celem ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw jest realizacja działań w obszarze podatków, zmierzających do powstrzymania wzrostu inflacji.
W połowie 28-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,44 zł/l i 6,46 zł/l. Oznacza to, że cena średnia obu głównych paliw nie zmieniła się w skali tygodnia.
W połowie 27-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,44 zł/l i 6,46 zł/l. Oznacza to, że cena średnia obu głównych paliw wzrosła o 2-3 grosze w skali tygodnia.
Od 1 stycznia 2024 r. na stacjach benzynowych dostępna jest benzyna silnikowa 95 oktanowa o nowym standardzie, zawierająca do 10% biokomponentów (bioetanolu), tzw. paliwo E10.
W połowie 25-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,39 zł/l. Oznacza to, że cena średnia obu głównych paliw zmalała w skali tygodnia o 4 grosze (Pb-95) i 6 groszy na litrze (ON).
W połowie 24-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,43 zł/l i 6,45 zł/l. Oznacza to, że cena średnia obu paliw zmalała w skali tygodnia 6 groszy na litrze (Pb-95) i 4 grosze (ON).
W połowie 23-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach 6,49 zł/l. Oznacza to, że cena średnia obu paliw zmalała w skali tygodnia odpowiednio o 3 grosze na litrze (Pb-95) i 6 groszy (ON).
W połowie 22-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,52 zł/l i 6,55 zł/l. Oznacza to, że cena średnia obu paliw zmalała o 4 grosze na litrze w skali tygodnia.
W połowie 21-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,57 zł/l i 6,59 zł/l. Oznacza to, że cena średnia obu paliw zmalała o 5 groszy na litrze w skali tygodnia.