Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Nowe przepisy dotyczące oznakowania mięsa. Przekazanie informacji o kraju pochodzenia mięsa obowiązkowe

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


W dniu 1 kwietnia 2015 roku zgodnie z rozporządzeniem 1337/2013 (UE) weszły w życie nowe normy...

W dniu 1 kwietnia 2015 roku zgodnie z rozporządzeniem 1337/2013 (UE) weszły w życie nowe normy dotyczące oznakowania mięsa w Unii Europejskiej – podaje Bank BGŻ.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Oznakowanie mięsa

Jak wynika z tych zasad przetwórcy, dystrybutorzy oraz sklepy detaliczne mają obowiązek przekazać informację o kraju pochodzenia mięsa świeżego, schłodzonego lub zamrożonego drobiowego, wieprzowego jak również baraniny. Dane na etykiecie powinny zawierać miejsce chowu zwierząt oraz uboju.

 

W odróżnieniu od mięsa wołowego, dla pozostałych gatunków mięsa nie występuje obowiązek wskazania miejsca urodzenia zwierząt. Jak podaje Agra Europe, przedstawiciele KE uzasadniali, że taki wymóg stanowiłby dodatkowe obciążenie dla producentów żywca, co z kolei oznaczałby stworzenie ujednoliconego systemu identyfikacji oraz rejestru dla trzody, drobiu oraz owiec w UE.

 

Poza tym, rozporządzenie dotyczy mięsa wstępnie zapakowanego przeznaczonego dla konsumentów finalnych bądź dla zakładów zbiorowego żywienia. Jednakże kraje członkowskie mają możliwość rozszerzenia go na mięso, które nie jest opakowane.

 

Powyżej opisane zasady nie dotyczą mięsa przetworzonego, a także tzw. preparatów mięsnych. Niemniej jednak, KE rozważa możliwość rozszerzenia obowiązku podawania kraju pochodzenia surowca również dla tych produktów. Dyskusje w tej kwestii cały czas trwają - informują eksperci Banku BGŻ.

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.






Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl