Polski handel zagraniczny produktami mięsnymi

W okresie styczeń–lipiec 2022 r. przychody otrzymane przez krajowych przedsiębiorców ze sprzedaży zagranicznej mięsa, przetworów mięsnych i żywca były o 37% wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 5,3 mld EUR, stanowiąc 20% wartości całego polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych.

Polski handel zagraniczny produktami mięsnymi
NajwiÄ™kszy udziaÅ‚ w wartoÅ›ci wysyÅ‚ki żywca, miÄ™sa i przetworów miaÅ‚y produkty drobiowe, które sprzedano za 2,8 mld EUR. Zyski z wywozu asortymentu woÅ‚owego i cielÄ™cego wyniosÅ‚y 1,3 mld EUR, a wieprzowego – 980 mln EUR. PozostaÅ‚e 212 mln EUR przychodów pochodziÅ‚o ze sprzedaży innych gatunków miÄ™s, przetworów i żywca.

W okresie siedmiu miesiÄ™cy 2022 r. z Polski wyeksportowano 1,1 mln ton produktów drobiowych, czyli wiÄ™cej o 9,5% niż przed rokiem. JednoczeÅ›nie do kraju przywieziono 125 tys. ton drobiu, a zatem to zwyżka o 21% w skali roku.

Å»ywca, miÄ™sa oraz przetworów woÅ‚owych i cielÄ™cych wysÅ‚ano 271 tys. ton, tj. mniej o 5% niż przed rokiem. Wolumen importu asortymentu woÅ‚owego i cielÄ™cego zwiÄ™kszyÅ‚ siÄ™ o 36% do 38 tys. ton.

Eksport żywca, miÄ™sa oraz przetworów i tÅ‚uszczów wieprzowych byÅ‚ mniejszy o 11% niż przed rokiem i wyniósÅ‚ 366 tys. ton. W tym czasie do Polski sprowadzono 589 tys. ton asortymentu wieprzowego, a zatem o 14% wiÄ™cej niż w porównywalnym okresie 2021 r.


 


Tagi:
źródło: