Zmiana ustawy o paliwie rolniczym
Rada Ministrów przyjęła dziś projekt ustawy o zmianie ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, przedłożony przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi.
Rada Ministrów przyjęła dziś projekt ustawy o zmianie ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, przedłożony przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi.
Zgodnie z danymi Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w 2022 r. do produkcji biokomponentów wykorzystano 2,3 mln ton surowców. Wyprodukowano z nich 1,3 mln ton biokomponentów, które następnie zostały wykorzystane jako dodatki do benzyn i olejów napędowych.
Najnowsze amerykańskie badanie opublikowane 14.02.2022 w Proceedings of the National Academy of Sciences sugeruje, że etanol produkowany z kukurydzy może być bardziej emisyjny niż wcześniej sądzono i prawdopodobnie przyczynia się do większej emisji gazów cieplarnianych niż benzyna. Badanie to informuje, że korzyści dla środowiska wynikające z amerykańskiego standardu paliw...
Pierwszy w 2022 roku termin składania przez producentów rolnych wniosków o zwrot podatku akcyzowego, zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej upływa 28 lutego.
Celem ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw jest realizacja działań w obszarze podatków, zmierzających do powstrzymania wzrostu inflacji.
W połowie 10-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,41 zł/l i 6,69 zł/l. Oznacza to, że cena benzyny spadła o 2 grosze na litrze, a cena diesla nie zmieniła się w skali tygodnia. Jednocześnie cena średnia LPG obniżyła się o 1 grosze do 2,89 zł/l.
W połowie 11-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,39 zł/l i 6,67 zł/l. Oznacza to, że cena obu paliw spadła o 2 grosze na litrze w skali tygodnia. Jednocześnie cena średnia LPG i Pb98 nie zmieniła się.
W połowie 9-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,43 zł/l i 6,69 zł/l. Oznacza to, że cena dwóch głównych paliw spadła o 3-4 grosze na litrze w skali tygodnia. Jednocześnie cena średnia LPG obniżyła się o 4 grosze do 2,90 zł/l.
W połowie 8-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,47 zł/l i 6,72 zł/l. Oznacza to, że cena dwóch głównych paliw wzrosła o 5 groszy na litrze w skali tygodnia. Jednocześnie cena średnia LPG wzrosła o 2 grosze do 2,94 zł/l.
W połowie 7-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,42 zł/l i 6,63 zł/l. Oznacza to, że cena dwóch głównych paliw wzrosła o 6 i 8 groszy na litrze w skali tygodnia. Jednocześnie cena średnia LPG spadła o 1 grosz do 2,92 zł/l.
Do 29 lutego, czyli w pierwszym tegorocznym terminie, w urzędach gmin lub miast można się ubiegać o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie paliwa zużytego do produkcji rolnej. Posiadacze bydła, owiec, kóz, koni i świń powinni dołączyć do wniosku wydany przez ARiMR dokument dotyczący prowadzonej hodowli.
W połowie 6-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,36 zł/l i 6,55 zł/l. Oznacza to, że cena dwóch głównych paliw wzrosła o 1-2 grosze na litrze w skali tygodnia. Jednocześnie cena średnia LPG zwiększyła się o 1 grosz do 2,93 zł/l.
W połowie 5-go tygodnia 2024 za benzynę 95-oktanów i olej napędowy trzeba było średnio zapłacić na krajowych stacjach odpowiednio 6,34 zł/l i 6,54 zł/l. Oznacza to, że cena dwóch głównych paliw wzrosła o 9-11 grosz na litrze w skali tygodnia. Jednocześnie cena średnia LPG zwiększyła się o 3 grosze do 2,92 zł/l.