Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Francuski rynek mięsa

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


W ostatnim czasie władze francuskie podjęły decyzję o wprowadzeniu oznaczeń na produktach...

W ostatnim czasie władze francuskie podjęły decyzję o wprowadzeniu oznaczeń na produktach mięsnych wskazujących na krajowe źródło pochodzenia surowca. Działania te mają na celu zwiększenie zaufania do konsumentów francuskich do jakości sprzedawanego mięsa – poinformował Bank BGŻ.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Według AgraEurope, etykieta z nazwą o mięsie francuskim oraz specjalne logo będą stanowić wartość dodaną, której celem będzie zapewnienie konsumentów o kraju pochodzenia i o możliwości zidentyfikowania konkretnego przetwórcy i producenta żywca.
 
Działania francuskich władz mają na celu propagowanie również dobrych praktyk dotyczących procesu produkcji żywca stosowane we Francji.
 
Zdaniem ekspertów, kroki poczynione w kierunku promowania mięsa pochodzenia francuskiego, mogą mieć negatywny wpływ na import z pozostałych krajów Unii Europejskiej czy też rynków pozaunijnych. Jedną ze strategii utrzymania się pozycji importerów we Francji mogą być stosunkowo niskie ceny, co z kolei będzie miał wpływ na kształtowanie marż.
 
Biorąc pod uwagę sytuację ze strony polskich producentów i eksporterów, Francja jest dla nich istotnym kierunkiem, zwłaszcza w obrębie mięsa wołowego i drobiowego. W ubiegłym roku na ten rynek wywieziono z Polski 15 tys. ton mięsa wołowego, czyli 5% łącznego wolumenu eksportu tego gatunku. Natomiast w przypadku drobiu, sprzedaż na terytorium Francji wyniosła 35 tys. ton, czyli 6% polskiego eksportu.
 
Według ekspertów Banku BGŻ, Francja jest znaczącym odbiorcą mięsa z Polski, co potwierdzają powyższe wyniki sprzedaży. Firmy nastawione na rozwijanie współpracy powinny zatem zdawać sobie sprawę z wyzwań związanych z wyróżnieniem swojej oferty na rynku francuskim.

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.






Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl