Handel zagraniczny mięsem

W czasie trzech kwartałów 2019 r. łączne przychody z polskiego eksportu produktów wieprzowych, wołowych oraz drobiowych wyniosły blisko 4,6 mld EUR - 19,6 mld zł i były o 2% wyższe niż przed rokiem.

Handel zagraniczny mięsem
Największy udział w wartości eksportu mięsa i przetworów miały produkty drobiowe, których za granicę sprzedano 1,3 mln ton za 2,2 mld EUR - 9,5 mld zł. Było to odpowiednio o 11% i 10% więcej niż w porównywalnym okresie 2018 r. Jednocześnie do kraju sprowadzono 141 tys. ton drobiu, tj. wzrost o 10% w skali roku, a wydatki poniesione na zakup tego asortymentu wyniosły 243 mln EUR - 1 mld zł i były o 3% większe.
 
W okresie dziewięciu miesięcy 2019 r. z Polski wysłano 569 tys. ton żywca, mięsa, tłuszczów i przetworów wieprzowych w ekwiwalencie tusz, czyli to mniej o 6% niż w analogicznym okresie 2018 r., a przychody uzyskane z wywozu tego asortymentu zmniejszyły się o 1% do 1,2 mld EUR - 5,1 mld zł. Import produktów wieprzowych do Polski był o 10% niższy niż przed rokiem i ukształtował się w granicy 663 tys. ton, a jego wartość osiągnęła 1,4 mld EUR - 6,2 mld zł i była o 4% większa.
 
Żywca, mięsa oraz przetworów wołowych i cielęcych wyeksportowano 354 tys. ton, czyli mniej o 4% niż w tym samym okresie 2018 r. Przychody z wysyłki wyniosły 1,2 mld EUR - 5 mld zł i były o 7% niższe niż przed rokiem. Jednocześnie do kraju zaimportowano 34 tys. ton produktów wołowych i cielęcych, tj. o 8% mniej niż w porównywalnym okresie 2018 r. Wartość zakupów wyniosła 119 mln EUR - 511 mln zł i była o 10% niższa.


Tagi:
źródło: