Handel zagraniczny mięsem

Od początku 2018 r. obserwowania jest zwyżka sprzedaży zagranicznej mięsa i jego przetworów z Polski. Największą dynamikę wzrostu kontyngentu i wartości eksportu odnotowano w odniesieniu do drobiu.

Handel zagraniczny mięsem
W okresie styczeń–maj 2018 r. z kraju wywieziono 618 tys. ton produktów drobiowych w ekwiwalencie tuszek, czyli o 13% więcej niż przed rokiem, a przychody otrzymane z wysyłki były o 25% większe i przekroczyły 1 mld EUR. Import drobiu wyniósł 59 tys. ton i był o 5% niższy niż w tym samym czasie 2017 r. Wydatki poniesione na zakup produktów drobiowych zwiększyły się o 10% do 115 tys. EUR.
 
Eksport żywca, mięsa oraz przetworów wołowych i cielęcych w ekwiwalencie tusz wzrósł o 4% do 196 tys. ton, a przychody ze sprzedaży tego asortymentu wyniosły 663 mln EUR i były o 19% wyższe niż w porównywalnym okresie ub.r. Jednocześnie do kraju sprowadzono 19 tys. ton asortymentu wołowego i cielęcego względem 22 tys. ton rok wcześniej za 68 mln EUR, tj. o 1% więcej niż przed rokiem.
 
W okresie pierwszych pięciu miesięcy 2018 r. z kraju wysłano 333 tys. ton żywca, mięsa, przetworów i tłuszczów wieprzowych w ekwiwalencie tusz, czyli o 7,5% więcej niż przed rokiem, a w sumie przychody z wywozu wyniosły 675 mln EUR, a zatem to wzrost o 2% w skali roku. Import ukształtował się w granicy 391 tys. ton i był o 11% wyższy niż w porównywalnym okresie 2017 r. Wydatki poniesione na zakup tego asortymentu wyniosły 749 mln EUR, czyli o 1% mniej niż przed rokiem.
 
W omawianym okresie 2018 r. całkowite przychody z eksportu produktów drobiowych, wieprzowych i wołowych wyniosły blisko 2,4 mld EUR i były o 16% większe niż przed rokiem.


Tagi:
źródło: