| Autor: redakcja1

Spółdzielnie muszą być innowacyjne i podążać za tendencjami konsumenckimi

Z uwagi na coraz poważniejsze wyzwania i niskie stawki rynkowe w UE podczas Biznes Forum Prezydencji Cogeca przewodniczący Cogeca zwrócił uwagę na znaczenie innowacyjności w spółdzielniach, dodawanie wartości do produktów i podążanie za tendencjami konsumenckimi.

Spółdzielnie muszą być innowacyjne i podążać za tendencjami konsumenckimi
- Stawiamy czoła wielu wyzwaniom, od zmian klimatu poczynając, poprzez wahania na rynkach, coraz większe wymagania konsumentów, inwestycje w nowe produkty, aż po zwiększenie produkcji przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia zasobów, by zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na żywność - powiedział Thomas Magnusson.
 
W trakcie spotkania położono nacisk na pozycjonowanie i wyróżnianie produktów na rynku, zwracając uwagę na przykład na innowacyjne opakowania, etykiety, budowanie świadomości marki, jakość i wysokie normy produkcji. Właściwe planowanie, idące ramię w ramię z analizą ryzyka rynkowego ma spore znaczenie.
 
- By sprostać tym wyzwaniom, spółdzielnie tworzyć wartość dodaną produktów, co jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, by spełnić oczekiwania konsumentów. Należy tworzyć nowe, innowacyjne produkty, odpowiadające krótko- i długoterminowym tendencjom konsumenckim, by trafić na rynek. Duże znaczenie ma także znalezienie nowych rynków zbytu dla naszych towarów wysokiej jakości – dodał Magnusson.
 
Przedstawiono jeden udany przykład, obejmujący stworzenie gotowych sałatek, które stały się tak popularne we Francji, że trafiły również do Hiszpanii i Zjednoczonego Królestwa.
Tagi:
źródło:

Najświeższe wiadomości zawsze na czas!

Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości z branży raz w tygodniu bezpośrednio na Twoją skrzynkę e-mail!