Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Polacy wolą marchewkę i buraka zamiast ogórka i kalafiora

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


W okresie minionych 12 miesięcy (07/2016 – 06/2017) polskie gospodarstwa domowe kupiły 1 978...

W okresie minionych 12 miesięcy (07/2016 – 06/2017) polskie gospodarstwa domowe kupiły 1 978 tys. ton świeżych warzyw, wydając na nie ok. 6,1 mld złotych. Rynek ten nieznacznie się skurczył w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego – o 1,8 proc. w ujęciu wolumenowym oraz o 3,5 proc. w ujęciu wartościowym.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Przeciętna polska rodzina w ciągu roku spożyła 146 kg warzyw, czyli niespełna 3 kg tygodniowo. Warzywa kupowała średnio 84 razy w ciągu roku, czyli raz na 4 dni, wkładając do koszyka przeciętnie 1,7 kg.
 
Największą popularnością w Polsce (pod względem wydatków) cieszą się pomidory, ziemniaki, papryka, ogórki długie oraz cebula. Natomiast ranking pod względem konsumpcji, czyli kilogramów zjedzonych w jednej przeciętnej rodzinie, jest już nieco inny. Przeciętne gospodarstwo w ciągu roku najwięcej zjada ziemniaków (59 kg), pomidorów (22 kg), marchwi (12 kg), cebuli (11 kg), kapusty (10 kg) oraz ogórków gruntowych (7 kg).
 
Analizując konkretne warzywa, które odnotowały bardziej znaczące wzrosty wolumenu rok do roku, na uwagę zasługują m.in.: marchew (+11 proc.), buraki (+10 proc.), seler (+9 proc.), pietruszka (+12 proc.), fasolka szparagowa (+21 proc.) oraz szpinak (+34 proc.). Na uwagę zasługuje też coraz bardziej popularny jarmuż (+62 proc.), po który sięga w Polsce 8 proc. gospodarstw domowych (+1,9 pp. w ujęciu rok do roku). Natomiast warzywa, które odnotowały relatywnie większe spadki wolumenu, to m.in.: ogórki długie (-10 proc.), kalafior (-11 proc.), bób (-25 proc.), kalarepa (-13 proc.), bakłażany (-23 proc.) oraz brukselka (-31 proc.).
 
Największym kanałem dystrybucji pod względem wydatków na świeże warzywa pozostają dyskonty. To ten kanał odpowiada obecnie za 34 proc. sprzedaży warzyw w Polsce, podczas gdy małoformatowe sklepy (wielobranżowe oraz spożywcze) odpowiadają za 22 proc., supermarkety – 17 proc., a hipermarkety za 13 proc. Na bazarach realizowanych jest 12 proc. wydatków gospodarstw domowych, natomiast w warzywniakach tylko 7 proc.
 
- Mając na uwadze powyższe dane, a także obserwując trendy konsumenckie – coraz większą dbałość o to, co jemy, bo zdrowa żywność daje poczucie bezpieczeństwa, należy wnioskować, iż kanał ten dalej będzie zyskiwał na rynku świeżych warzyw, a półka ze zdrową żywnością oraz warzywami i owocami BIO lub organicznymi, będzie się dalej poszerzała – podkreślił Michał Maksymiec, Senior Project Manager w dziale Consumer Goods & Retail w GfK Polonia.

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.






Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl