Kategorie

Poznaj produkty


Konferencja Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych w Toruniu - podsumowanie

W siedzibie Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych w Toruniu odbyła się 4 marca 2013 r. konferencja prasowa, której głównym tematem były projekty Izby skierowane do osób oraz firm zajmujących się serwisem maszyn rolniczych.

Konferencja Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych w Toruniu - podsumowanie
- W jaki sposób porównać dwóch mechaników, jeżeli jeden ma 2-3 lata praktyki, a inny trzydzieści?
Cz. Rz.: - Konkurs na mechanika jest wieloaspektowy. Pytania, na które odpowiadają uczestnicy dotyczą oznaczenia opon, rodzajów oleju, sposobów regulacji, obróbkę cieplną itp.. Następnie uczestnicy przechodzą część praktyczną, gdzie oprócz wiedzy liczą się umiejętności manualne.  Doskonale wypadł podczas niej Tadeusz Trembiński – zwycięzca konkursu, który dobrze wiedział, co należy zrobić, w jaki sposób i w jakiej kolejności.
 
- Czy sprawdzają Państwo także aspekt ekonomiczny w serwisach, ponieważ ceny usług na pewno różnią się?
Karol Durczak: - Badania naukowe pokazują, że jakość produktów lub usług nie zależy od ceny. Podobnie czas dostarczenia części do serwisu bywa różny i często nie zależy od zakładu naprawczego. W związku z tym celowo nie bierzemy tego typu rzeczy pod uwagę przy ocenie serwisu.
 
- Czy badają Państwo sposób rejestrowania zgłaszanych problemów, usterek klientów przez serwis?
Cz.Rz.: - Jedno z pytań ankiety dotyczy sporządzania protokołu przyjęcia maszyny do serwisu, wstępnego kosztorysu i zakresu napraw. Inne pytanie dotyczy przypadku, gdy zakres usług jest poszerzany i konsultacji tego z klientem oraz czy po wykonany usługi serwisowej jest sporządzony protokół. Są to już pewne dokumenty pozwalające na ocenę, jakości serwisu.

W drugiej części konferencji przedstawiciele Transportowego Dozoru Technicznego Adam Pieńczuk i Krzysztof Warmiński oraz Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych Renata Arkuszewska i Michał Spaczyński zaprezentowali zarys wspólnego programu certyfikacji dystrybutorów oraz zakładów serwisowych maszyn rolniczych DEMETER-α, który w niedługim czasie zostanie wdrożony.

Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych podjęła działania zmierzające do opracowania jednolitych wymagań w formie programu certyfikacji w celu wyrównania oraz podniesienia standardów obsługi klientów w zakresie dystrybucji oraz obsługi serwisowej maszyn i urządzeń rolniczych, Zasady potwierdzania zgodności i certyfikacji odpowiadają międzynarodowym zasadom określonym w normie PN-EN 45011 oraz PKN-ISO/IEC Guide 67.

Korzyści z certyfikacji to między innymi:

1.  Informacja dla klientów, konkurentów, dostawców, załogi i inwestorów, że w organizacji stosowane są najlepsze praktyki w branży.
2.  Wzrost satysfakcji klientów.
3.  Unifikacja systemu operacyjnego.
4.  Podniesienie efektywności operacyjnej oraz zmniejszenie ich kosztów.
5.  Utrzymywanie stabilności i powtarzalności prowadzonych procesów.
6.  Podniesienie jakości pracy.
7.  Ograniczenie liczby reklamacji.
8.  Zwiększenie efektywności oraz unikanie niepewności.
9.  Stosowanie najlepszych dostępnych rozwiązań technicznych.

Aktualnie kończone są prace dotyczące dokumentacji programu certyfikacji. Następnie będzie on poddany konsultacjom specjalistów z branży, by w niedługim czasie gotowy program został upubliczniony.



Tagi:
źródło: